Agencje interaktywne – katalog stron
Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie , które jest znane od niedawna. Dużej grupie ludzi jest kompletnie obce, ale dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich firm w Internecie jest bardzo dobrze znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze zwiększeniem się popularności Internetu, a także perspektywami, jakie zaoferował on przedsiębiorcom w zakresie marketingu. Na początku miały one spełniać zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak niebawem zmieniły kurs w stronę programowania. Chcąc sformułować definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma wyspecjalizowana w prowadzeniu strategii kreacji wizerunku przedsiębiorstw w Internecie w oparciu o założenia przedstawione przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i buduje jej markę w sieci, a także wspomaga jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do głównych działań agencji interaktywnych należy opracowywanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to obecnie podstawowa część działalności każdej firmy. Jest doskonałym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeżeli posiadamy nowoczesną i dobrze wypozycjonowaną stronę www, bardzo łatwo odnaleźć ją w sieci, trafi więc na nią mnóstwo odwiedzających, czyli ewentualnych klientów. Celem pozycjonowania stron internetowych jest upowszechnianie marki danej firmy w Internecie pod określonymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Istotne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo umieścić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Zasadniczym działaniem dla promowania marki w sieci jest również zarządzanie kampaniami reklamowymi. Wysoka lokalizacja firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne zwykle tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od pewnego czasu modne stały się kampanie z wykorzystaniem mediów społecznościowych jak np. facebook. Innym istotnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz systemów, pozwalających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie biorą na siebie agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z oferty hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www
Nierzadko zdarza się, że agencje posiadają, zakładają własne katalogi stron. Katalog stron jest to zbiór stron internetowych, zwykle pogrupowanych według tematów, którego celem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się automatycznie, ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog przeważnie jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony www. Opłata za zamieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasem zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest dokładnie sprawdzana pod kątem wymogów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodaje się odnośnik do strony klienta.
Jak widać powyżej agencje interaktywne podejmują ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Starają się kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które wykonują najszerszy wachlarz usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych oparta jest na tych samych fundamentach jak innych firm świadczących usługi. Ich oferta skierowana jest do każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają także osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relation, których pierwszoplanowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, korzystają z innych narzędzi i metod działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom zapukać do ogromnego grona prawdopodobnych przyszłych klientów. Najszersze możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorców jest bezcenna i ciągle rośnie. Wraz z rozwojem technologii i najrozmaitszych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które z pewnością uda się wykorzystać do lansowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm znajduje się w Internecie, a agencje interaktywne muszą je w tę przyszłość jak najlepiej wprowadzić.
Jeżeli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się poprawą wizerunku Waszej firmy, opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, zgodnie z układem alfabetycznym. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie niezwykle proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością firmy w Internecie.